
Unalmas, fárasztó a tanulás? Többre lennél képes, de nem tudod hogyan? Lehet fele annyi idő alatt kétszer annyit tanulni?
Mutatok egy olyan módszert, amivel ez lehetséges!
LÉPÉSELŐNY!
tanulási stratégia elsősorban középiskolásoknak!
Egyetemistáknak jó kiegészítő a villámolvasás tanfolyamhoz!
Kétnapos tanfolyam indul:
Budapest, 2012. január 28-29.
A módszert oktatja Lantos Mihály pedagógia szakos bölcsész, főiskolai oktató.
Mi az, hogy LÉPÉSELŐNY?
Ki ne érezte volna, hogy összetorlódott a tanulnivaló, és az energiái felett győzött a feladatok
sokasága?
Ki ne érezte volna, hogy a holnapi feleléshez/dolgozatíráshoz még édeskevés az, amit tud,
ráadásul nehézségeket okoz az anyag megértése?
Ki nem mondta még ki ezeket a szavakat: „én ezt nem tudom!” „én ezt nem értem!” „én ezt
nem tudom megtanulni!” ?
Ha Te suliba jársz, akkor bizony a saját bőrödön tapasztalhatod ezeket a problémákat.
Ha Te szülő vagy, akkor már kicsit messzebb lehetsz ezektől a problémáktól, bár még élénken
emlékszel rá, de látod a saját gyermeket küszködni mindezzel, és ez nem jó érzés.
Létezik azonban megoldás ezekre a problémákra, nem is olyan bonyolult.
Nem kell hozzá a bölcsek köve, nem kell hozzá varázslat, sem valamiféle csodaszer, csupán
össze kell szedni azokat a praktikákat, és technikákat, amelyek elménknek leginkább
megfelel, olyan tanulási módszereket kell alkalmazni, amivel agyunkat nem gyötörjük, hanem
a természetének megfelelően foglalkoztatjuk.
Gondoljunk csak bele! Hat éves korunkig úgy tanulunk, hogy mindent megfogunk, mindennel
játszunk, rajzolunk, színezünk, vagyis a teljes elménket használjuk. Tele ambíciókkal várjuk
az iskolát, aztán eltelik két-három hónap, és azt vesszük észre, hogy már nem is szeretjük
annyira a sulit, fél év múlva pedig már nem akarunk iskolába menni, a tanulás pedig egy
olyan tevékenység, amitől jobb lenne szabadulni.
Miért van ez???
A válasz egyszerű! A legtöbb iskolában alkalmazott oktatási módszerek leszoktatják a
gyereket a teljes elmés tanulásról, vagyis arról, hogy használja a kreativitását, fantáziát,
képzeletét, többek között azzal, hogy nem engedik játszani! Pedig a játék, mint tevékenység
mozgatja meg a fantáziát, kreativitást, intuíciót, amihez kötődik a szín, a forma, vagyis
mindaz, amivel hatékonyan tanulni képes a gyerek, a kamasz, a felnőtt, hiszen az elméje így
van megalkotva!
És itt meg kell említenem, egy elsőre hihetetlennek tűnő dolgot: tanulni nagyszerű dolog!
Csak nem úgy, ahogy sokan csinálják.
Képzeljük el, hogy van egy inasunk. Hűséges társ, soha el nem hagy minket, szolgál, lesi
minden szavunkat, de bizonyos szempontból ő is független tőlünk, vannak szükségletei.
Azonban mi mostohán bánunk vele, örökké szapuljuk, szidjuk, éheztetjük, ha valamit
nem úgy tesz, ahogy szeretnénk, akkor ütjük, verjük. Nem kétséges, hogy előbb utóbb
elhagy minket, de az biztos, hogy nem úgy fog minket szolgálni, ahogyan szeretnénk. Nem
gondoskodik jól, alul teljesít, cserben hagy akkor, amikor a legnagyobb szükség lenne rá.
Most képzeljük el, hogy inasunknak megadjuk azt, amire szüksége van. Nem olyan nagy
dolog, csupán egy kis tisztelet, odafigyelés, egy-egy jó szó, pihenési lehetőség, táplálék…
Ugye, hogy ebben az esetben számíthatunk rá!? A legnehezebb helyzetben is a segítségünkre
lesz, és mindent a mi igényeink, és céljaink szerint fog tenni!
Most helyettesítsük be: a szolgánk nem más, mint az agyunk, amit a tanulással kapcsolatban
leginkább csak szapulni szoktunk, és a munkája elvégzéséhez nemhogy nem adjuk meg a
feltételeket, de éppenhogy megnehezítjük azt!
A LÉPÉSELŐNY módszer a "hogyan?" kérdésre kínál számtalan lehetőséget. Aprólékosan
kidolgoztuk azokat az eszközöket, amelynek segítségével a tanulási szokásaink az elme
igényeinek legmegfelelőbben alakíthatók ki, illetve át. Olyan eszközökről van szó, amelyek
egyenként is, és összességében is eredményesen alkalmazhatók!
Vagyis LÉPÉSELŐNYbe kerülhetnek! Nem másokhoz képest, hanem a tanulási
nehézségekhez képest!
Ezeket nem csak a gyerekek, bárki, akár a felnőttek is eredményesen használhatják!
Egy feltétel van csupán: hogy emberi elmével rendelkezzen a tanulni vágyó! :)
A kupon beváltható 2012. január 29-ig!
A kuponodat sikeres fizetés után a megadott e-mail címre küldjük!
A tanfolyam helyszínéről a weboldalon tájékozódhat.
A kupon felhasználásához a www.lantosmihaly.hu weboldalon található jelentkezési űrlap kitöltésével kell jelentkezni.
Az ott megadott emailcímre lesz kiküldve a tanfolyam pontos helyszíne és a tanfolyamhoz szükséges eszközök listája.
A kupon felhasználható a 2012. január 28-29-én megtartandó budapesti tanfolyamra.
További információk a www.lantosmihaly.hu weboldalon találhatóak.
A kupon más kedvezménnyel össze nem vonható, készpénzre nem váltható, csak a fenti ajánlatra érvényes.